Vi söker en förvaltningsspecialist till vårt förvaltningsteam!
Vårt uppdrag är att ordna och producera sysselsättningstjänster för våra arbetstagar-, arbetsgivar- och företagskunder. Vi hjälper arbetsgivaren och arbetstagaren att mötas, främjar arbetskraftsinvandring samt stöder invandrarnas integration, sysselsättning och företagsamhet. Vårt centrala mål är att vara kundorienterade och att kontinuerligt utveckla vår verksamhet.
I och med att arbetskraftstjänsterna överförs på kommunernas ansvar 1.1.2025 söker vi nu en förvaltningsspecialist för att stärka förvaltningsteamet för Mellersta Österbottens sysselsättningsområde från ingången av 2025. Arbetet som förvaltningsspecialist är ett ordinarie tjänsteförhållande och kan inledas 1.1.2025 eller enligt överenskommelse.
Arbetet som förvaltningsspecialist är ett sakkunniguppdrag där du på ett mångsidigt sätt stödjer sysselsättningstjänsterna. Som förvaltningsspecialist erbjuder du sakkunskap och rådgivning i frågor som gäller organisationens administrativa processer och verksamhetssätt. I arbetet bidrar du till att säkerställa att överenskomna förfaranden och anvisningar iakttas så att de administrativa verksamheterna inom organisationen för Mellersta Österbottens sysselsättningsområde löper smidigt.
Som förvaltningsspecialisten stödjer du sysselsättningsdirektören och servicecheferna i beredningen av ärenden till beslutsfattande i enlighet med lagstiftningen, Karleby stads förvaltningsstadga och sysselsättningsnämndens verksamhetsstadga. Till arbetet hör också självständig beslutsberedning och fattande av beslut som gäller offentlig arbetskraftsservice samt utarbetande av utredningar och utlåtanden. Förvaltningsspecialisten ordnar och planerar samarbetsorganens sammanträden samt bereder sysselsättningsområdets avtal.
Centrala uppgiftshelheter:
- omfattande uppgifter som hör till förvaltningstjänsterna
- stöduppgifter inom ekonomiförvaltningen; beredning av budgeten, uppföljning av ekonomin samt rapportering
- stöduppgifter inom personaladministrationen
- administrativt stöd, rådgivning och handledning för personalen
- deltagande i samarbetsnätverk
- uppgifter som protokollförare och sekreterare i den gemensamma nämnden
Sysselsättningstjänsterna fungerar inom ramen för kommunallagstiftning och lagstiftning som gäller arbetskraftsservice, utkomstskydd för arbetslösa och annan relevant lagstiftning. Behörighetskrav för tjänsten är lämplig högre högskoleexamen. Tjänsten förutsätter också god förtrogenhet med lagstiftning som gäller sysselsättning och kommunalförvaltning.
Språkkunskaper som behövs i arbetet:
• utmärkta kunskaper i det ena inhemska språket och kunskaper i det andra språket.
• kunskaper i engelska ses som merit.
På tjänsten tillämpas det allmänna tjänste- och arbetskollektivavtalet för kommunsektorn (AKTA).
Den som blir vald till tjänsten ska före mottagandet av tjänsten visa upp ett godkänt utlåtande av företagshälsovården rörande lämpligheten för arbetsuppgiften och resultatet av ett drogtest.
Ytterligare information
- https://www.kuntarekry.fi/se/jobbar/forvaltningsspecialist-kok-08-1-24/
- Sysselsättningstjänster
- HeltidsarbeteJobbFast anställningTjänsteförhållande
- KOK-08-1-24
- Startdatum 01.01.2025
- Allmänt tjänste- och arbetskollektivavtal för kommunsektorn AKTA
- 22.11.2024 18:00 - 6.12.2024 23:59
- Administration och kontorsarbeteMellersta ÖsterbottenKarlebySysselsättningstjänsterKommun
Kontaktuppgifter: sysselsättningsdirektör Perttu Kellomäki, perttu.kellomaki@kokkola.fi, 040 805 0810
Karleby stad och dess koncernbolag sysselsätter sammanlagt ca 2400 yrkeskunniga inom olika branscher. Vi ansvarar tillsammans för att stadsinvånarnas vardag är smidig, vi utvecklar stadens service och stärker Karlebys livskraft. Vi värdesätter varandra, håller våra löften och betjänar invånarna så bra som möjligt. Vi skapar en gemensam servicekultur för arbetsgemenskaperna och agerar respektfullt och ansvarsfullt. Välkommen till oss!
Plats
Kauppatori 5
67100 Kokkola