Den klientansvariga för Seniorinfo veteranstjänster och bostadskundstyrningen

Ansök senast  30.9.2024 15:45

Seniorinfo svarar för den centraliserade rådgivningen och styrningen som riktas till äldre och deras närstående i Västra Nylands välfärdsområde, gällande tjänster för äldre inom välfärdsområdet.

Kundansvarig arbetar som en del av teamet för veteranstjänster och kundstyrning för boende. Arbetsområdet omfattar hela välfärdsområdet i Västra Nyland.

Kundansvarigs arbetsuppgifter inkluderar mångsidig vägledning och rådgivning av kunder, bedömning av servicebehov, servicevägledning, upprättande av kundplaner och organisering av tjänster samt beslutsfattande om tjänster enligt socialvårdslagen. Den tillfälliga tjänsten som är öppen för kundansvarig riktar sig delvis till veteranstjänster och delvis till kundstyrning för äldres boende.

Som kundansvarig fungerar du som expert inom veteranstjänster och boendetjänster. Inom veteranstjänsterna fungerar kundansvarig som arbetspar med en annan kundansvarig inom veteranstjänsterna. Inom kundstyrningen för boendet ansvarar du för servicebeslut gällande dygnet runt-tjänster och koordinering av vårdhemplatser tillsammans med teamet för kundstyrning för boende, som förutom dig inkluderar kundansvariga och socialarbetare.

Det är möjligt att utföra arbetet på arbetsenheten på ett flexibelt sätt som särskilt överenskommits, delvis också som distansarbete.

Behörighetskrav: Lämplig högskoleexamen (enligt kompetens enligt socialvårdslagen (1301/2014) 46a § (292/2016)).

I uppgiften krävs: god kännedom om verksamhetsområdet, erfarenhet av bedömning av servicebehov och servicevägledning samt förmåga att fungera i ett mångprofessionellt nätverk. I uppgiften krävs vaccinationskydd enligt § 48 i smittskyddslagen samt tuberkulosutredning enligt § 55 i smittskyddslagen.

Från de som valts till tjänsten/anställningen begärs ibland ett drogtestintyg enligt välfärdsområdet i Västra Nylands drogprogram.

Vi värdesätter: god muntlig och tillfredsställande skriftlig färdighet i båda inhemska språken, koordineringsförmåga, självstyrning, stresshantering och ICT-kunskap. Ett körkort är nödvändigt för att arbetet ska gå smidigt.

Arbetsplatsens namn och allmän arbetstid adress: Västra Nylands välfärdsområde/ Tjänster för äldre/Seniorinfo Esbo sjukhus, Karvasmäentie 6, (1:a våningen), 02740 Esbo
Arbetstid: allmän arbetstid 38,25h/vecka
Den sökta tjänsten är en tjänsteförhållande.
Tjänsten är tillfällig 1.10.2024 - 31.5.2025.

Välbefinnandet hos våra anställda är viktigt för oss och vi vill erbjuda en mångsidig förmåner för vår personal. Du får använda 200 € per år, som du kan använda enligt dina önskemål för kultur-, välbefinnande-, sport- eller resebiljettförmåner. Dessutom får du utveckla din egen kompetens med hjälp av Eduhouse och Oppiport gratis onlinekurser.

Denna arbetsplatsannons har översatts till svenska med hjälp av artificiell intelligens.

Kontaktuppgifter

Uppgiften ger mer information: Päivi Raunu, Ledande socialarbetare, tel 044 4918365 e-post: paivi.raunu@luvn.fi

Sök nu!

Organisationer jobb

Arbetsgivare Kom och skapa Finlands bästa välfärdsområde! Vårt mål är att varje västnylänning ska ha möjlighet till ett lyckligt och gott liv, från det första besöket på barnrådgivningen till de sista levnadsdagarna. Vi utvecklar tjänsterna tillsammans med personalen och invånarna. Då hittar vi lösningar som lämpar sig just för oss. När vi förenar allas starka sidor och kompetens har vi fina förutsättningar att lyckas med vårt mål.  Vi betjänar 475 000 invånare i Esbo, Grankulla, Hangö, Högfors, Ingå, Kyrkslätt, Lojo, Raseborg, Sjundeå och Vichtis. Välfärdsområdet har nästan 10 000 anställda. Vårt mål är en kompetent och mångfaldig personal som återspeglar hela västra Nylands befolkningsstruktur. Vid rekrytering främjar vi jämlikhet och jämställdhet. Tvåspråkighet är en rikedom och vi värdesätter kunskaper i de båda inhemska språken. Västra Nylands välfärdsområde – För att västnylänningarna ska må bra Västra Nylands välfärdsområde är en rökfri arbetsmiljö. Läs om arbetsgivare