Ansök senast
Välkommen att arbeta med mångsidiga uppgifter som kontorssekreterare vid Västra Nylands välfärdsområde i enheten för köpta tjänster inom hemvården. Administrationen av köpta tjänster inom hemvården är centraliserad till enheten för köpta tjänster, övervak
Beställningstjänst är ett sätt att organisera kundtjänster. För närvarande arbetar en serviceenhetschef, en områdesansvarig, fyra experter inom övervaknings- och utvecklingsuppgifter, sju sjuksköterskor med uppgifter relaterade till organisering av kundtjänster och tre kontorssekreterare, med vilka du skulle dela uppgifterna.
Beställningstjänstenheten är en växande enhet med för närvarande 355 beställningstjänstkunder och 350 servicesedelkunder, och antalet kunder ökar ständigt och täcker hela Västra Nylands välfärdsområdes 10 kommuner.
Kontorssekreterarens arbetsbeskrivning omfattar uppgifter relaterade till den operativa verksamheten inom hemvårdens beställningstjänstenhet, såsom kundservice och rådgivning, samarbete med tjänsteleverantörer, stöd för expertarbete, sekreteraruppgifter samt deltagande i utvecklingsarbete av system.
Ekonomiadministrativa uppgifter, såsom beställning av beställningstjänster, kontroll av inköpsfakturor och deras utredningsarbete. Dessutom omfattar kontorssekreterarens uppgifter informationshantering och -bearbetning, såsom hantering av kundflöden, underhåll av statistik och register samt arkivering. Detta arbete inkluderar att uppdatera besöksdata för hemvårdens beställningstjänstkunder i Esbos kund- och patientinformationssystem Lifecare. För övervakning av beställningstjänster måste direktdata vara uppdaterade.
Kontorssekreterarens uppgifter omfattar också grundläggande uppgifter som stöder arbetsenhetens verksamhet, informationsförmedling, meddelanden, rumsbokningar och tekniska beställaruppgifter. Beställning av användarrättigheter och stöd för parkeringslov för privata avtalsbundna tjänsteleverantörer samt kontroll av kilometerersättningar som betalas till tjänsteleverantörer.
Lämplig utbildning för uppgiften är en lämplig yrkeshögskole-, institut- eller skolnivåexamen eller yrkesexamen.
Uppgiften kräver goda IT-färdigheter (MS Office, särskilt Excel), förmåga att tillgodogöra sig de informationssystem som används i Västra Nylands välfärdsområde, såsom kund- och patientinformationssystem Lifecare, Pegasos, ärendehanteringssystemet (Dynasty D10), beställningstjänst- och servicesedelsystemet (Parasta palvelua PSOP), beställningssystemet Stella, inköpsfakturasystemet Dooap, Sharepoint. Dessutom krävs goda interaktionsfärdigheter, god slutledningsförmåga, noggrannhet samt god organisationsförmåga och flexibilitet i hemvårdens föränderliga situationer.
Kunskaper i svenska ses som en fördel.
Arbetsplatsens namn och adress: Virastopiha 2 c. Esbo Arbetstid: 36,25 h/vecka. Tjänsten är fast.
Vi är medarbetare för förändring. Vi förnyar modigt det som behöver förbättras och bevarar det som fungerar. Vi satsar på varje anställds välbefinnande och vill erbjuda mångsidiga förmåner för vår personal. Vi erbjuder lunchförmån och du får 200€ per år som du kan använda enligt dina önskemål för kultur-, välbefinnande-, sport- eller resebiljettförmåner. Dessutom har du möjlighet att utveckla din egen kompetens med hjälp av Eduhouse och Oppiportis omfattande webbutbildningar.
Denna arbetsplatsannons har översatts till svenska med hjälp av artificiell intelligens.
Uppgifter om uppdraget lämnas av: Serviceenhetschef under tiden 22.4-28.4.2025, tfn 040 6393 225 vardagar kl. 8-15.00
browser-warning-description