Oletko valmis ottamaan vastuun LapIT:n Palvelunhallintatoimiston (SMO) perustamisesta ja sen toiminnan johtamisesta, sekä osallistumaan keskeisessä roolissa yhtiömme tulevaisuuden rakentamiseen?
Haemme eteenpäin katsovaa johtajaa, joka vastaa Palvelunhallintatoimisto (SMO) -yksikön perustamisesta, sen johtamisesta ja kehittämisestä, sekä tuloksellisuudesta. Olet joukkuepelaaja, joka pyrkii onnistumaan yhdessä työntekijöidemme kanssa. Ymmärrät nykyaikaiset IT-palvelunhallinnan ja prosessinhallinnan toimintamallit, kehität vastuualueettasi johdonmukaisesti ja osaat jalkauttaa tunnustettuja ja laajalti käytössä olevia käytäntöjä toimintamme kehittämiseksi. Ymmärrät palvelurakenteiden ja talouden välisiä riippuvuuksia ja osaat johtaa toimintaa hallitusti. Johtajana toimit valmentajana, joka tukee työntekijöitä heidän vastuissaan ja osaamisensa kehittämisessä. Toimit myös johtoryhmämme jäsenenä, vastaten yhtiömme strategian jalkauttamisesta sekä talouden, henkilöstön ja tavoitteiden johtamisesta.
Palvelunhallintatoimisto (SMO) huolehtii siitä, että LapIT:n tuotannossa olevat palvelut vastaavat nykyisiä ja tulevia asiakastarpeita, ovat kannattavia, täyttävät asiakastyytyväisyystavoitteet ja ne tuotetaan tehokkaasti palvelutuotantomallista riippumatta. Palvelunhallintatoimisto vastaa sekä yksittäisistä palveluista että tietyistä yritystason palvelunhallinnan prosesseista toimien saumattomasti LapIT:n muiden yksiköiden kanssa. Palvelunhallintatoimiston tehtäviin kuuluu palveluiden ja määrättyjen prosessien johtaminen ja jatkuva parantaminen, sekä kehitystarpeiden ja -mahdollisuuksien tunnistaminen toimintamallien yhtenäistämiseksi. Tavoitteenamme on myös vahvistaa SMO:n roolia erityisesti toimittajasopimusten ja -suhteiden hallinnassa, palveluiden ja prosessien laadun valvonnassa sekä asiakastyytyväisyyden seurannassa. Uuteen Palvelunhallintatoimistoon siirtyvät LapIT:n palvelupäälliköt ja IT-palvelunhallinnan prosessipäälliköt, jotka keskittyvät pääasiallisesti näiden roolien tehtäviin ja vastuisiin.
Vastuualueesi:
- Johdat Palvelunhallintatoimisto-yksikköä vastaten resurssoinnista ja henkilöstötyytyväisyydestä.
- Toimit palvelupäälliköiden ja IT-palveluhallinnan prosessipäälliköiden esihenkilönä.
- Vastaat yksikön henkilöstö- ja talousjohtamisesta ja osallistut koko yrityksen henkilöstö- ja taloussuunnitteluun.
- Budjetoit ja ennustat vastuualueesi kustannuksia.
- Vastaat palvelupäälliköidemme tukena tuottamiemme palveluiden jatkuvien kustannuksien (opex) ja investointikustannuksien (capex) tilannekuvan ajantasaisuudesta, sekä kustannusten ja tulojen tasapainosta.
- Vastaat Palvelunhallintatoimiston toiminnan kehittämisen suunnittelusta, jalkauttamisesta, laadun seurannasta ja tuloksellisuudesta.
- Johdat palvelunhallinnan strategista kehittämistä ja vastaat kehittämisen tiekartasta lyhyellä, keskipitkällä ja pitkällä tähtäimellä. Seuraat aktiivisesti palvelunhallinnan trendejä ja tuot näkemyksiä LapIT:n palvelunhallinnan kehittämiseksi.
- Vastaat palvelunhallintaan liittyvien toimittajasopimusten ja -suhteiden toteutumisesta yhteistyössä palvelupäälliköiden ja prosessipäälliköiden kanssa.
- Osallistut toimitusjohtajan johtamaan johtoryhmätyöskentelyyn ja kehität yhtiötä kokonaisvaltaisesti.
Odotamme sinulta:
- Vahvaa kokemusta palvelunhallinnasta ja sen eri osa-alueiden kehittämisestä ja/tai vetovastuusta.
- Kykyä tunnistaa ja kehittää työntekijöiden vahvuuksia sekä valmentaa heitä onnistumaan tehtävissään.
- Ratkaisukeskeisyyttä ja kehitysorientoitunutta työotetta, suunnittelet oma-aloitteisesti vastuualueesi kehittämistä ja edistät johdonmukaisesti kohti tuloksia
- Erinomaisia vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja sekä kykyä ottaa vastuuta niin sisäisesti kuin asiakkaiden ja toimittajien suuntaan.
- Kykyä ymmärtää toiminnan ja talouden välisiä vaikutuksia, sekä osaamista perustella päätöksiä ja toiminnan tilannekuvaa myös talouslukujen kautta
- Halua kehittyä johtajana, esihenkilönä ja työntekijänä.
- Ymmärrystä julkisen sektorin hankinnoista ja liittyvistä velvoitteista.
- Palvelunhallinnan sertifikaatit, kuten ITIL, ISO/IEC 20000, CISA ja COBIT katsotaan vahvaksi eduksi.
Työtehtävä edellyttää säännöllistä käyntiä LapIT toimipisteissä, erityisesti Rovaniemellä. Tehtävään valittavasta henkilöstä voidaan tehdä suppea turvallisuusselvitys.
Kiinnostuitko tehtävästä?
Pyydämme sinulta noin yhden sivun mittaisen motivaatiokirjeen ”Miksi minä olisin hyvä johtamaan LapIT:n Palvelunhallintatoimistoa”. Motivaatiokirje kirjataan hakemuksen kohtaan Vapaamuotoinen hakemuksesi. Lisäki pyydämme liittämään ansioluettelosi. Hakulomakkeella on myös oma kohtansa hakijan palkkatoiveelle.
Hakuaikaa on maanantaihin 30.11.2024 klo 16 saakka.
Lisätietoja
https://www.kuntarekry.fi/fi/tyonantajat/lapit-oy/
http://www.lapit.fi
-
Lisätiedot
- https://www.kuntarekry.fi/fi/tyopaikat/johtaja-palvelunhallintatoimisto-smo-lapit-08-1-24/
- LapIT Oy
- KokoaikatyöTyöpaikkaVakinainenOsittainen etätyömahdollisuus
- LAPIT-08-1-24
- Sopimuksen mukaan
- Sopimuksen mukaan
- 6.11.2024 11:08 - 30.11.2024 16:00
- Tekninen alaIT / TietohallintoLappiInariKemijärviKolariMuonioPelloRovaniemiSallaYlitornioPohjois-PohjanmaaKuusamoTaivalkoskiKunta
Toimitusjohtaja Kianen Klaus p. 050 317 4259
Ti 12.11.2024 klo 16-17
Ke 20.11.2024 klo 15.30-17
LapIT Oy vastaa Lapin ja Koillismaan alueella kuntien, sekä Lapin ja Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueiden ICT-tukipalveluista, perustietotekniikasta sekä ICT-asiantuntijapalveluista.
Lapittilaiset ovat joukko pohjoisen IT-alan ammattilaisia rakentamassa huoletonta IT-arkea omistaja-asiakkailleen.
Työtä ei tarvitse tehdä yksin. Tarjoamme sinulle innostavan ja kehitysmyönteisen työpaikan. Tukenasi on lähes 180 asiantuntijan yhteisö - sekä työpaikalla että työn ulkopuolella, muun muassa erilaisten harrastusaktiviteettien parissa.
Sijainti
Rantavitikantie 33
96300 Rovaniemi
Muut tehtävään liittyvät tiedot