Vi söker nu en byråsekreterare med arbetsuppgifter mot barnomsorgen och centralförvaltningen. Arbetstiden är deltid, mellan 50 %-75 %, och den exakta tiden fastställs i överenskommelse med arbetstagaren. Du arbetar i team med byråsekreterare, biträdande barnomsorgschef och barnomsorgschef.
Som byråsekreterare har du en viktig roll i det administrativa arbetet. Du har en god samarbetsförmåga, professionellt bemötande och bidrrar med ett postivit arbetsklimat. Du behöver ha datorvana och körkort.
Arbetsuppgifterna består av:
- fakturering av avgifter för barnomsorg, sedvanliga kontorsuppgifter som posthantering, arkivering, telefonkontakter.
- bistå barnomsorgsledare och biträdande barnomsorgschef i övriga administrativa sysslor
- även handhavanden av vissa arbetsuppgifter för kommunens centralförvaltning, främst fakturering, men även införskaffande av kontorsmaterial och andra uppgifter enligt överenskommelse
Behörighetskrav
Lämplig examen på gymnasialstadienivå, även annan lämplig person eller studerande kan anställas. Datorvana, erfarenhet av administration och kansliarbete är meriterande.
Övrigt
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningsperioden.
-
Ytterligare information
- https://www.kuntarekry.fi/se/jobbar/byrasekreterare-625437/
- Jomala kommun, Centralförvaltningen
- DeltidsarbeteJobbVisstidsanställning
- 625437
- Lön för heltid är 2636,05 €/mån.
- 18.10.2024 14:00 - 1.11.2024 12:00
- Administration och kontorsarbeteÖvrigt administrations- och kontorsarbeteÅlandJomalaKommun
barnomsorgschef Andrea Björnhuvud, tfn 018- 329136, andrea.bjornhuvud@jomala.ax
På arbetsplatsen Jomala kommun strävar vi efter att de anställda ska känna arbetsglädje, engagemang och stolthet för sitt yrke. Det uppnås genom delaktighet, respekt och ett aktivt ansvarstagande hos kommunens anställda. Den kommunala servicen är väl utbyggd med hög kvalitet inom barnomsorg, skola och äldreomsorg. I Jomala kommun finns sex daghem och två lekparker jämnt spridda över kommunen.
Plats
Godbyvägen 448
22151 Jomala